Οσκαρικές υποψηφιότητες με ελληνικό ενδιαφέρον «έβγαλε» η σχετική ανακοίνωση από την αμερικανική Ακαδημία για τα 93α βραβεία, με τους Φαίδωνα Παπαμιχαήλ και Γιώργο Λαμπρινό να διεκδικούν χρυσά αγαλματίδια στις κατηγορίες τους.
Ο γεννημένος στην Αθήνα Ελληνοαμερικάνος Παπαμιχαήλ, με πλούσια φιλμογραφία ως διευθυντής φωτογραφίας, είναι υποψήφιος για τη δουλειά του στη «Δίκη των 7 του Σικάγου» του Άαρον Σόρκιν. Είχε προηγηθεί η υποψηφιότητά του για το ασπρόμαυρο «Nebraska» του επίσης ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν. Οι δυο τους έχουν συνεργαστεί ακόμα στις ταινίες «Πλαγίως», (2004), «Οι Απόγονοι» (2011) και «Μικρόκοσμος» (2017). Εκτός των άλλων, ο Παπαμιχαήλ έχει συνάψει σταθερή συνεργασία με τον Τζέιμς Μάνγκολντ, δουλεύοντας μαζί του στα «Ταυτότητα» (2003), «Walk the Line» (2005), «Το Τελευταίο Τρένο για τη Γιούμα» (2007), «Επικίνδυνες Παρέες» (2010) και «Κόντρα σε Όλα» (2019), αλλά και με τον Τζορτζ Κλούνεϊ («Αι Ειδοί του Μαρτίου», «Μνημείων Άνδρες»).
Από τη μεριά του, ο μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός βρίσκεται για πρώτη φορά υποψήφιος για Όσκαρ, χάρη στη δουλειά που έκανε στο «Father» (Φλόριαν Ζέλερ). Διεκδικεί μάλιστα με αξιώσεις το βραβείο, μιας και έχει ήδη βραβευθεί από την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες αλλά και από τα Βρετανικά Βραβεία Ανεξάρτητου Κινηματογράφου.
Στο παρελθόν ο Λαμπρινός απέσπασε Ίριδα από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για το μοντάζ του «Xenia» (Πάνος Χ. Κούτρας, 2014) και αργότερα βραβείο Σεζάρ για το «Μετά το Χωρισμό» (Ξαβιέ Λεγκράν, 2017). Έχει βρεθεί επίσης υποψήφιος της γαλλικής Ακαδημίας για το «Κεφάλαιο» (2012) του Κώστα Γαβρά, ενώ στα Όσκαρ «ταξίδεψε» ξανά το 2013 με τη μικρού μήκους του Λεγκράν «Avant que de Tout Perdre».
Πηγή: athinorama.gr