Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΚΟΣΜΟΣ

Ο «δρόμος του μεταξιού» πηγή γεωπολιτικής ανάπτυξης για την Κίνα και αντίβαρο στην επιρροή των ΗΠΑ  

Από τότε που ξεκίνησε η Πρωτοβουλία Belt and Road (ο Δρόμος του μεταξιού) πριν από μια δεκαετία, η Κίνα έχει παράσχει σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, κυρίως με τη μορφή δανείων, σε αναπτυσσόμενες χώρες για την κατασκευή σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, δρόμων, αεροδρομίων, δικτύων τηλεπικοινωνιών και άλλων υποδομών, γράφουν οι New York Times. την παραμονή της επετειακής συνόδου κορυφής «Μία ζώνη, ένας δρόμος».

Το Κέντρο Παγκόσμιας Αναπτυξιακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης εκτιμά ότι τα ξένα δάνεια της Κίνας και άλλες αναπτυξιακές χρηματοδοτήσεις κορυφώθηκαν το 2016 σε σχεδόν 90 δισεκατομμύρια δολάρια, πριν πέσουν σε λιγότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2021.

«Ο Σι Τζινπίνγκ χρησιμοποίησε τους οικονομικούς πόρους και την τεχνογνωσία των υποδομών της Κίνας για να συνδέσει χώρες στην Ασία, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική και τμήματα της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης», σημειώνει η δημοσίευση.

Ο Κινέζος ηγέτης Xi Jinping ξεκίνησε την Πρωτοβουλία Belt and Road πριν από μια δεκαετία για να χρησιμοποιήσει την οικονομική δύναμη της χώρας για να αυξήσει τη γεωπολιτική της δύναμη και να αντιμετωπίσει την επιρροή των Ηνωμένων Πολιτειών και άλλων βιομηχανοποιημένων δημοκρατιών.

Παρά την επιρροή που έφερε η πρωτοβουλία στο Πεκίνο, οδήγησε επίσης σε μη βιώσιμα επίπεδα χρέους για δεκάδες φτωχές χώρες.

Η Κίνα επίσης συνήψε συμβάσεις με τις δικές της εταιρείες και σε ορισμένες περιπτώσεις κατασκεύασε ακριβά έργα που δεν συνέβαλαν στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Ένα παράδειγμα αυτού είναι ο αυτοκινητόδρομος «από το πουθενά στο πουθενά», που κατασκευάστηκε στο Μαυροβούνιο με κινεζική χρηματοδότηση. Ένας από τους πιο ακριβούς δρόμους στον κόσμο διασχίζει τα βουνά του Μαυροβουνίου, ένα μεγαλομανές έργο που κόστισε το ένα τρίτο του ετήσιου προϋπολογισμού του κράτους, έγραφαν τότε οι NYT.

Την ίδια στιγμή, η Κίνα έχει υιοθετήσει σκληρή γραμμή στις διαπραγματεύσεις ελάφρυνσης του χρέους με χώρες όπως η Σρι Λάνκα, το Σουρινάμ και η Ζάμπια.

Η Πρωτοβουλία Belt and Road κάλυψε επίσης πλουσιότερες χώρες που, σύμφωνα με την Κίνα, είχαν ασταθείς σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες, επισημαίνουν οι New York Times: έως το 2019, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία και η Ιταλία είχαν υπογράψει συμφωνίες συνεργασίας με αυτό που στη συνέχεια μετονομάστηκε σε “Μια Ζώνη, ένας δρόμος». Το Ιράν, η Σαουδική Αραβία, χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής έχουν κάνει το ίδιο.

Θυμίζουμε ότι ο Πούτιν βρίσκεται στην Κίνα για το φόρουμ «One Belt, One Road». Ο Ρώσος πρόεδρος θα προσπαθήσει να εμβαθύνει τη συνεργασία με τον Σι Τζινπίνγκ.

Πηγή: defenseromania.ro

Μετάφραση: Μιχαέλα Λαμπρινίδου

 

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά άρθρα

ΚΟΣΜΟΣ

Οι άγριες μάχες ανάμεσα σε ισραηλινά στρατεύματα και τον στρατιωτικό βραχίονα της Χαμάς συνεχίζονται στη Λωρίδα της Γάζας, όπου, έπειτα από πολλές ημέρες πλήρους...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H αυξητική τάση στις τιμές των οικιστικών ακινήτων συνεχίστηκε το 2023 με επιταχυνόμενο ρυθμό και σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ οι τιμές των διαμερισμάτων...

ΕΛΛΑΔΑ

Εκστρατεία ενημέρωσης εργαζομένων και εργοδοτών στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης σε θέματα βίας και παρενόχλησης ξεκινά η Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, με πρωταρχικό μέλημα να...

ΚΟΣΜΟΣ

Η Στοκχόλμη υποδέχεται σήμερα (17/5) το αστέρι της ποπ μουσικής Τέιλορ Σουίφτ στον δεύτερο σταθμό στην Ευρώπη της περιοδείας της “Eras”, προς όφελος των...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr