Κάτι παραπάνω από αισθητές είναι οι αυξήσεις σε διάφορους τομείς με παράγοντες της αγοράς να μην μπορούν να απορροφήσουν την έκρηξη του μεταφορικού κόστους.
Πρόκειται για ένα παγκόσμιο πλέον φαινόμενο που έχει αγγίξει και τη χώρα μας προκαλώντας ντόμινο ανατιμήσεων. Εκεί που ένα κοντέινερ που ξεκινούσε από την Κίνα με προορισμό την Ελλάδα πριν από 2 χρόνια κόστιζε 1.700 ευρώ, σήμερα το κόστος του φτάνει ακόμη και τις 12.000 ευρώ.
Όπως αναφέρει ο ΣΚΑΪ η αύξηση στα μεταφορικά αγγίζει πλέον το 600%.
«Σήμερα που μιλάμε που τυχαίνει να έχουμε κάνει παραγγελία έχει 12.000 ευρώ. 600% αύξηση. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν κοντέινερ και παρακαλάμε. Δυστυχώς ή ευτυχώς η μεγαλύτερη παραγωγή είναι στην Κίνα», είπε ο Βασίλης Μιστριώτης που ασχολείται με τις εισαγωγές.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις χτυπούν ήδη την πόρτα των καταναλωτών στην Ελλάδα, με τον εμπορικό κόσμο να δηλώνει πως δεν μπορεί πια να τις απορροφήσει καθώς το άλμα είναι διπλό τόσο στις τιμές ενέργειας όσο και στο κόστος των μεταφορικών.
«Οι αυξήσεις που έρχονται από το εξωτερικό είναι πάρα πολλές που έχουν βάλει και οι μεταφορικές εταιρείες», δήλωσε στον ΣΚΑΪ η Γιώτα Θεολόγη, υπεύθυνη καταστήματος εποχικών ειδών.
Τρομακτικές ανατιμήσεις στην Κίνα
Ο Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών – Αντιπρόεδρος ΕΒΕΑ Σταύρος Καφούνης έκανε λόγο για τρομακτικές ανατιμήσεις το τελευταίο διάστημα στο κόστος μεταφοράς από την Κίνα όπου σε πολλές περιπτώσεις έχει πενταπλασιαστεί,
Όπως είπε «είναι αναπόφευκτο όσο κι αν οι εμπορικές επιχειρήσεις θέλουν να μετακυλιστεί στο κόστος των προϊόντων»
ΠΗΓΗ : NEWSIT.GR