Τα απαιτούμενα κεφάλαια της ανανέωσης και αναβάθμισης του ακτοπλοϊκού στόλου την επόμενη δεκαετία κυμαίνονται μεταξύ 2,6 -3 δισ. ευρώ ενώ επιπρόσθετα χρειάζονται άνω των €100 εκατ. για την αναβάθμιση του στόλου στα νεότερα πλοία.
Τα παραπάνω επισημαίνει η 20η μελέτη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας της XRTC, η οποία βρίσκει τον κλάδο σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή και ενόψει σημαντικών ζημιών λόγω της πανδημίας που απειλούν την βιωσιμότητα του κλάδου.
Η κρισιμότητα της κατάστασης οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην πανδημία η οποία λειτούργησε καταλυτικά στην εμφάνιση των χρόνιων οικονομικών κυρίως προβλημάτων του, τα οποία σκίαζε η θετική δυναμική που είχε δημιουργήσει η σταθερά ανοδική πορεία της ζήτησης την τετραετία 2016-2019. Χαρακτηριστικά, η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση το 2019, διαμορφώθηκε σχεδόν στα 19 εκατ. (εγχώριο δίκτυο), εξέλιξη που είχε ως αποτέλεσμα να επανέλθει στο επίπεδο του 2009. Αντίστοιχα, στις γραμμές της Αδριατικής οι διακινηθέντες επιβάτες από ελληνικά λιμάνια διαμορφώθηκαν σε 1,5 εκατ. το 2019. Η ανοδική πορεία του μεταφορικού έργου με ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες οφειλόταν κυρίως στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό αλλά και την καλυτέρευση της ψυχολογίας των Ελλήνων χρηστών με την σταδιακή καλυτέρευση της οικονομικής κατάστασης.
ΠΗΓΗ : OT.GR