Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σουπερμάρκετ: Αύξηση των πωλήσεων κατά 9,2% στο εννεάμηνο

Θετικά σε αξία κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το εννεάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 1 Οκτωβρίου 2023).

Με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 9,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.

Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%, σύμφωνα με την NielsenIQ.

Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα τρόφιμα & ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το εννεάμηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%.

Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει την καλύτερη αγορά.

www.ertnews.gr

Σχετικά άρθρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ωρίμανση του κάθετου διαδρόμου φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μέσω Ελλάδας, παρά τις τελευταίες...

ΚΟΣΜΟΣ

Σε γκρεμό έπεσε, χθες Τρίτη το πρωί στην ορεινή περιοχή Αγιακούτσο στις Άνδεις του Περού , λεωφορείο με 40 επιβάτες. Δεκαέξι απο αυτούς έχασαν...

ΕΛΛΑΔΑ

Ο 26χρονος περιπτεράς ήρθε αντιμέτωπος με ληστή, ο οποίος με την απειλή μαχαιριού τον ακινητοποίησε, τον γρονθοκόπησε στο κεφάλι και στη συνέχεια, όπως φαίνεται...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα “παγώσουν” τα επιτόκια στις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία στα περσινά επίπεδα, θα φέρει το υπουργείο Οικονομικών,...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr