Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Έρευνα – Σουπερμάρκετ: Στις ανατιμήσεις οφείλεται η αύξηση του τζίρου στο 9μηνο – Μειώθηκε η ζήτηση

Εμφανής είναι η αρνητική επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης.
Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων.

Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%.

Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%.

Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).

  • Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).
ΠΗΓΗ: ERTNEWS.GR
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα

ΕΛΛΑΔΑ

Νέες ανατιμήσεις στον χυμό πορτοκαλιού αναμένονται τους επόμενους μήνες, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παγκοσμίως, η Βραζιλία, θα έχει φέτος τη χαμηλότερη...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εμφανή συγκράτηση και αποκλιμάκωση των τιμών των προϊόντων στο σύνολο των αλυσίδων των σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο του 2024 σε σχέση με τον Απρίλιο...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικός όγκος συναλλαγών καταγράφηκε σήμερα στη δευτερογενή αγορά ομολόγων στην πρώτη συνεδρίαση με τις αργίες του Πάσχα. Ωστόσο στην αγορά κυριάρχησαν οι πωλητές, με...

ΕΛΛΑΔΑ

Η μεταφορά της αργίας της Πρωτομαγιάς με απόφαση του Υπουργείου Εργασίας για σήμερα Τρίτη 7 Μαΐου, έχει ως αποτέλεσμα να παραμείνουν κλειστά τα σούπερ...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr