Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ

H επιχειρηματικότητα στην υπηρεσία της κοινωνίας και του περιβάλλοντος

Οι επιχειρήσεις δεν είναι ανεξάρτητα ή ξεκομμένα κομμάτια από την κοινωνία. Αντίθετα είναι μέρος αυτής και πολλές φορές κάποιες επιχειρήσεις μπορεί να είναι και η ίδια η κοινωνία. Άνθρωποι εργάζονται, διοικούν,καταναλώνουν και χρησιμοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των επιχειρήσεων. Συνέπεια αυτών είναι πως τα προβλήματα, οι ανισότητες και τα κακώς κείμενα των κοινωνιών, αντανακλούν και επηρεάζουν τις ίδιες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός αυτής της κοινωνίας.

Η έννοια της «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα πρέπει να γίνει πιο ευρεία και να ενσωματωθεί στο DNA των ελληνικών επιχειρήσεων. Ακόμη και εάν αντιμετωπίσουμε την έννοια της «εταιρικής ανταποδοτικότητας» αμιγώς τεχνικοοικονομικά, η επιστροφή μέρους των κερδών των επιχειρήσεων στην κοινωνία είναι ουσιαστικά επένδυση στους εργαζομένους και του πελάτες των επιχειρήσεων. Δεν είναι μόνο η ενίσχυση του “Brand Name” της ίδιας της επιχείρησης που το πράττει, αλλά εάν κάποιος δειτην μεγάλη εικόνα, είναι ουσιαστικά ενίσχυση του συνολικού μας Brand πάνω στο οποίο εδραζόμαστε όλοι, δηλαδή της κοινωνίας και του ίδιου του Ελληνικού Κράτους.

Κακές δομές, κακότροποι άνθρωποι και κακό κοινωνικό κράτος, θα έχει ως συνέπεια το Brand που λέγεται Ελλάδα να είναι κακό και να επηρεάσει άμεσα και έμμεσα το Brand κάθε ελληνικής επιχείρησης. Το κακό Brand θα μεταφραστεί σε περιορισμένες εξαγωγές και μειωμένο τουριστικό ρεύμα. Οι δράσεις και οι ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος, η βοήθεια των αδυνάτων και η ενίσχυση των κοινωνικών δομών δεν είναι σπατάλη και πληγή για τον προϋπολογισμό των επιχειρήσεων, αλλά αντίθετα είναι επένδυση που θα επιστρέψει πολλαπλά οφέλη. Αρκεί απλά να σκεφτούμε πως όλοι στο ίδιο «καράβι» ταξιδεύουμε και το καράβι αυτό λέγεται κοινωνία…λέγεται Ελλάδα.

Άγγελος Ζαμάνης

Χημικός, MSc

Σχετικά άρθρα

Copyright © 2020 Updatetimes.gr