Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Nissan X-Trail e-4ORCE: Το ιδανικό αυτοκίνητο για να πατήσει στο φεγγάρι

Η Nissan σε συνεργασία με την JAXA (Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης), μετέφερε ένα X-Trail e-4ORCE στο νησί Miyake-Jima νότια της Ιαπωνίας για να κάνει ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, με την κωδική ονομασία “e-4ORCE Moon Trail”.

Η επιφάνεια του εδάφους στο συγκεκριμένο νησί προσιδιάζει με αυτή της Σελήνης. Το εγχείρημα της Nissan απέδειξε πώς ένα X-Trail με την τεχνολογία κίνησης σε όλους τους τροχούς e-4ORCE, μπορεί να κινηθεί με άνεση, ηρεμία, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα σε ακραία περιβάλλοντα όπως η επιφάνεια του φεγγαριού!

Βέβαια, αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει αφού, εκτός από τα μοντέλα της Nissan, η τεχνολογία e-4ORCE χρησιμοποιείται και από την JAXA για τον έλεγχο της κινητήριας δύναμης του σεληνιακού rover.

Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE σχεδιάστηκε για χρήση είτε στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της Nissan, είτε σε συνδυασμό με το σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από την μπαταρία. Το σύστημα έχει, σύμφωνα με τη Nissan, 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής πίσω, από ένα μηχανικό σύστημα 4WD.

Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα (ένας εμπρός κι ένας πίσω) έχει συνολική ισχύ 213 ίππους, απόδοση που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 7’’. Το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE από την άλλη, έχει συνολική ισχύ συστήματος 306 PS και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,7’’.

Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί το σύστημα διπλού κινητήρα, ομοιόμορφα κατανεμημένο σε κάθε άξονα για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Παρέχει συνεχή, ισορροπημένο έλεγχο πλαισίου, ανίχνευση γραμμής και ακρίβεια διεύθυνσης.

Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά, για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς. Το κλειδί είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος από το σύστημα διπλού κινητήρα, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10.000ό του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του e-4ORCE ο περιορισμός της «βουτιάς» του αμαξώματος κατά την επιβράδυνση, χάρη στο ισχυρό αναγεννητικό φρενάρισμα. Το φαινόμενο της «βουτιάς» καταστέλλεται, ελέγχοντας την αναγεννητική ισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Επιπλέον, το σύστημα διπλού κινητήρα σημαίνει μεγαλύτερο επίπεδο “δέσμευσης” αναγεννητικής ενέργειας από ένα σύστημα με έναν κινητήρα, βελτιστοποιώντας την απόδοση του οχήματος σε κάθε ευκαιρία.

Πηγή: Sport24.gr

Σχετικά άρθρα

ΥΓΕΙΑ

Η ανανεωμένη έκδοση του Fiat Fiorino είναι ήδη διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των αντιπροσώπων της Fiat Professional, με μικρές αλλαγές που ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο...

ΥΓΕΙΑ

Οπότε, καταλαβαίνουμε ότι εδώ συντελείται μια μικρή αυτοκινητική “επανάσταση”, διότι ποτέ μέχρι στιγμής δεν υπήρχε διαθέσιμο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αξιόλογους χώρους -για μια...

ΥΓΕΙΑ

Τον Ιούνιο του 2019, η Mazda επέστρεψε εμπορικά στην Ελλάδα μετά από πολυετή απουσία, υπό την αιγίδα του Ομίλου Επιχειρήσεων Συγγελίδη, για να προσφέρει...

ΥΓΕΙΑ

Η γερμανική ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, επαίνεσε το ID.3 για πολύ καλό έλεγχο προόδου μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας που...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr