Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Τάσος Μαρκοίζος στο Update times: Είμαστε άθλιοι στην οδήγηση, θα κερδίζαμε πολλά πράγματα αν δεν είχαμε τροχαία ατυχήματα

Με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα στην Ιόνια Οδό με δύο νεκρούς αλλά και για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων μίλησε στο Update Times ο Δάσκαλος οδικής Συμπεριφοράς Τάσος Μαρκοίζος Ιαβέρης, επίσης είπε για την συμπεριφορά του Έλληνα οδηγού στην οδήγηση, ποιοι είναι οι επικίνδυνοι δρόμοι στην χώρα μας αλλά και τι μέριμνα πρέπει να λάβει η πολιτεία, αλλά και τι θα κερδίζαμε αν δεν είχαμε τροχαία ατυχήματα.

Ο θρυλικός Ιαβέρης δωρίζει νεφρό στον γιο του- Η ιστορία τους | People & Style Ειδήσεις

 

Στην ερώτηση εάν φταίνε οι δρόμοι ή οι οδηγοί ο κ. Μαρκοίζος απάντησε ότι <<φταίει ο οδηγός και πρέπει να καταλάβουμε κάποια πράγματα, αυτός που φταίει είναι ο άνθρωπος – οδηγός, ο άνθρωπος – συνοδηγός, ο άνθρωπος – πεζός, ο άνθρωπος – ποδηλάτης, ο άνθρωπος – επιβάτης αυτοκινήτου, ο άνθρωπος – κατασκευαστής οδήγησης αυτοκινήτου, ο άνθρωπος – συντηρητής αυτοκινήτου, άρα ο άνθρωπος πρέπει να έχει το πρόβλημα όπου ο χώρος είναι γεμάτος από ανοησία, ασυνηδησεία, από θυμό που κάθε πρωί βιάζονται, και ότι δεν καταλαβαίνει ότι σε μία δημοκρατία έτσι απλά και όμορφα όλοι έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις, αλλά το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να έχεις την καθοδήγηση εκτός από τους κώδικες και τις καθοδηγήσεις, είναι ότι πρέπει γυρίζεις το απόγευμα σπίτι σου και να μην κινδυνεύσουν τα παιδιά να μείνουν ορφανά.

Για το τροχαίο ατύχημα στην Ιόνια Οδό ο κ. Μαρκοίζος είπε ότι το αυτοκίνητο δεν έπρεπε να πάει προς το συγκεκριμένο κομμάτι, στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης πηγαίνουν νοσοκομειακά, πυροσβεστικά και αστυνομικά οχήματα και αν χαλάσει το αμάξι σου, κάπου πρέπει να το αφήσεις και να πάρεις τηλέφωνο την οδική βοήθεια, δηλαδή αν χαλάσει το όχημα σου τι πρέπει να κάνεις, να το κάψεις;, το πετάς έξω από τον δρόμο; άρα δεν πρέπει να το βάλεις ούτε στην αριστερή, ούτε στην μεσαία ούτε στην κανονική λωρίδα, άρα ο οδηγός πρέπει να βγάλει φλας να βγάλει το προειδοποιητικό τρίγωνο σε απόσταση 200 μέτρων και αυτό το λέω γιατί υπάρχουν κάποιοι οδηγοί οι οποίοι τρέχουν με 130 – 150 χιλιόμετρα την ώρα και με την ταχύτητα και το προειδοποιητικό τρίγωνο είναι σε απόσταση 5 μέτρων από το αυτοκίνητο, τότε δεν θα μπορέσει να αντιδράσει και θα το πάρει το τρίγωνο, άρα πρέπει να το βάλουν σε απόσταση 150 – 200 μέτρα απόσταση πίσω από το αυτοκίνητο έτσι ώστε να τους προειδοποίησες ότι για κάποια χρονική στιγμή δεν θα κυκλοφορείται στην συγκεκριμένη λωρίδα.

Για την παραβίαση της ΛΕΑ ο κ. Ιαβέρης χαρακτήρισε την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ως ιερή προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να την ακουμπά κανένας, υπάρχουν κάποιοι οδηγοί οι οποίοι συμπεριφέρονται με εγκληματικό τρόπο στον δρόμο και δεν περνά στο μυαλό του ότι μέσα στο νοσοκομειακό αυτοκίνητο μπορεί να είναι κάποιο μέλος από την οικογένεια σου, άρα υπάρχει θέμα πολιτισμού, κοινωνικής κατανόησης και ενσυναίσθησης, επίσης έδωσε παραδείγματα, λέγοντας ότι οι οδηγοί μουτζώνουν ή βρίζουν την ώρα της οδήγησης αλλά και επιβραδύνουν όταν ανάβει πορτοκαλί φανάρι και κατέληξε λέγοντας ότι αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει δυσάρεστο και να ανακοινώσουν στο σπίτι σου ότι πέθανε ένα μέλος της οικογένειας σας εξαιτίας ενός τροχαίου ατυχήματος.

Ο κ. Ιαβέρης κλήθηκε να σχολιάσει τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Μάϊο όπου καταγράφθηκαν 1.060 τροχαία ατυχήματα σε σχέση με πέρυσι όπου καταγράφθηκαν 974 τροχαία ατυχήματα λέγοντας ότι, <<Υπάρχουν δεκάδες, εκατοντάδες ατυχήματα που δεν καταγράφονται τα οποία είναι ατυχήματα με ποδήλατα και μηχανάκια, μικροσυγκρούσεις και τραυματισμούς δεν καταγράφονται στην Περιφέρεια, ούτε στα Κέντρα Υγείας της Περιφέρειας υπάρχει υποδομή για να καταγραφούν εισαγωγές – εξαγωγές από τα νοσοκομεία, ο κ. Μαρκοίζος συνέχισε  λέγοντας ότι είναι αυτονόητο να έχουμε μια τέτοια αύξηση στα τροχαία ατυχήματα, διότι οι Έλληνες στην οδήγηση είμαστε άθλιοι, πίνουν κούπες και κάνουν τους μάγκες.

Στην ερώτηση για το τι θα κερδίζαμε αν δεν είχαμε θύματα από τροχαία ατυχήματα ο κ. Ιαβέρης είπε η Ελλάδα θα κέρδιζε ζωή και ακεραιότητα, μέσα στα τελευταία 60 χρόνια έχασαν την ζωή τους 150.000 άνθρωποι, άλλοι 150.000 άνθρωποι είναι βαριά τραυματισμένοι, ανάπηροι σε κέντρα αποκατάστασης, 2.000.000 τραυματίες όπου το μέγιστο ποσοστό της ηλικίας τους είναι μεταξύ 10 – 29 ετών που σημαίνει ότι έχασαν την ζωή τους νέοι άνθρωποι ή την κατέστρεψαν πριν γεννήσουν και η ηλικία τους είναι κάτω από 29 ετών, άρα έχουμε μείωση πληθυσμού, το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων ξεπερνάει τα 10 δισ. ευρώ τον χρόνο και μιλάμε για απώλεια εργατικών χεριών τα οποία είναι 15 δισ. ευρώ τον χρόνο τα οποία βρίσκονται ματωμένα στην άσφαλτο, ο κ. Ιαβέρης έδωσε ένα παράδειγμα για το τροχαίο ατύχημα του άτυχου Ιάσωνα πριν από ένα χρόνο έξω από την Βουλή λέγοντας ότι, <<όταν η Βουλή δεν αντιλαμβάνεται  ότι τα άτομα μπαίνουν με εγκληματικό τρόπο στον χώρο της Βουλής, οι γονείς του Ιάσωνα δώσανε τα ζωτικά του όργανα σε 7 συνανθρώπους μας, από εδώ και πέρα τι να πούμε εάν η ηγεσία της Βουλής αρνείται τις ευθύνες τις, ποιος θα δώσει το καλό παράδειγμα;>> επίσης αναρωτήθηκε λέγοντας είναι δύσκολο να απαγορευτεί η κίνηση στην αριστερή λωρίδα από την Βασιλίσσης Σοφίας μέσα στην Βουλή;, και συνέχισε λέγοντας, <<θα κάνουν 3 – 4 λεπτά μια παράκαμψη, πρέπει να σκεφτόμαστε την ανθρώπινη ζωή αλλά όχι κάποιου άλλου, αλλά του εγγονιού ή του γιού μας και το πάρω σβάρνα>>.

Ο κ. Μαρκοίζος ερωτήθηκε και το ποιοι είναι οι επικίνδυνοι δρόμοι στην Ελλάδα και απάντησε ότι, <<είναι όλοι οι δρόμοι μέσα στις πόλεις και τις γειτονιές, τα εθνικά δίκτυα όπως για παράδειγμα οι δρόμοι Αθήνα – Πάτρα, ή το εθνικό δίκτυο Καλαμάτας>>, με αφορμή τον Βορειανατολικό Άξονα Κρήτης ο κ. Μαρκοίζος είπε <<όταν είσαι κάτοικος μιας περιοχής και ο δρόμος είναι κακοτυχισμένος και ξέρεις ότι είναι διπλής κατεύθυνσης και προκαλεί ένα τροχαίο ατύχημα από κούπα αλκοόλ, τότε γιατί τον προκαλεί;, γιατί μπεκρουλιάζει  και αρχίζει να οδηγάει, γιατί είσαι λέτσος και αυτό συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα και για το υπόλοιπο καλοκαίρι θα συνεχίζουν  να πίνουν κούπες και δεν θα ξέρουν τι τους γίνεται, άρα το 85% των θανάτων και των αναπηριών γίνονται μέσα στις πόλεις και τις γειτονιές με ταχύτητα κάτω από 40 χιλιόμετρα την ώρα>>.

Ως προς την συμπεριφορά του Έλληνα οδηγού ο κ. Ιαβέρης απάντησε ότι, <<θα φταίει ο άνθρωπος επειδή δεν υπακούει και δεν καθοδηγείται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος τον διευκολύνει, αυτό που προσπαθεί να κάνει ο ΚΟΚ είναι να σε βοηθήσει τι σήμανση υπάρχει και τι πρέπει να κάνεις, αλλά δεν το καταλαβαίνουν, άρα υπάρχει θέμα παιδείας από τους γονείς και τους συγγενείς σου, αυτό που γίνεται καθημερινά στους δρόμους είναι να βρίζουν και να μουντζώνουν με αποτέλεσμα το παιδί του να τα παίρνει ως σωστό από τον ιδανικό που θέλει να μιμηθεί και θαυμάζει ο πατέρας του>>.

Τέλος ο κ. Μαρκοίζος ρωτήθηκε και τι πρέπει να κάνει η πολιτεία για να αποφευχθούν τα τροχαία ατυχήματα και απάντησε ότι, <<το πρώτο πράγμα είναι να υπερπολλαπλασιαστούν τα πρόστιμα, το δεύτερο είναι να ασχοληθούν τα ΜΜΕ με τα τροχαία ατυχήματα και τους θανάτους των παιδιών και να υπάρχει συνεχής ενημέρωση, τρίτο να έρθουν στα σχολεία δάσκαλοι επιμορφωμένοι να ασχοληθούν με το μάθημα οδικής κυκλοφορίας 1 – 2 φορές την εβδομάδα και να δείξουν στα παιδιά τι δεν πρέπει να κάνουν κατά την διάρκεια της οδήγησης, να έρχονται οι γονείς στα σχολεία 1 φορά τον μήνα και να δεσμεύονται στα παιδιά τους να μην καταργούν τις συμβουλές του σχολείου, η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τα τροχαία ατυχήματα, η αυστηροποίηση των προστίμων, η παρακολούθηση από την αστυνομία, ραντάρ με υλικό την ώρα του ατυχήματος, αυτά πρέπει να γίνουν>>.

Γράφει ο Παναγιώτης Γιαννακάκος

Σχετικά άρθρα

ΕΛΛΑΔΑ

«Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι...

ΕΛΛΑΔΑ

«Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι...

ΕΛΛΑΔΑ

Τη δυνατότητα να ενημερώνονται για πρώτη φορά ηλεκτρονικά και άμεσα για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους πόντους που έχουν λάβει στο...

ΕΛΛΑΔΑ

Για τα συχνά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που προκαλούνται σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της Ηλιούπολης, την διασταύρωση των οδών Πεντάρη και Λ....

Copyright © 2020 Updatetimes.gr