Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτοκίνητο: Πετρελαιοκίνητα, η μεγάλη μερίδα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη

Οι στόλοι ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) είναι κατά βάση πετρελαιοκίνητοι παρά το γεγονός ότι γίνονται προσπάθειες εξηλεκτρισμού. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει τα πρωτεία καθώς προσφέρει οικονομία, αντοχή και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Για παράδειγμα, το Άμστερνταμ απαιτεί τα μικρά επαγγελματικά φορτηγά με κινητήρες ντίζελ να πληρούν τις ελάχιστες προδιαγραφές Euro4 και πάνω για να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η μέση ηλικία των στόλων ελαφρών φορτηγών στην ΕΕ στις αρχές του περασμένου έτους ήταν 12 έτη, με την Ιταλία να έχει τον παλαιότερο στόλο (14 έτη) και να ακολουθεί η Ισπανία με 13,6 έτη. Τα ντίζελ κυριαρχούν παρά τη μεγάλη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα τελευταία στοιχεία της ACEA δείχνουν μια έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών e-LCV, αλλά το ντίζελ εξακολουθεί να έχει τον πρώτο λόγο.
Το 2023, οι νέες πωλήσεις LCV στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,6% σε ετήσια βάση, σε σχεδόν 1,5 εκατομμύρια μονάδες.

Οι πωλήσεις LCV αυξήθηκαν περισσότερο στην Ιταλία (+22,7%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+22%), τη Γερμανία (+12,1%) και τη Γαλλία (+8,9%). Από το σύνολο των 1,5 εκατομμυρίων, τα 1,2 εκατομμύρια ήταν ντίζελ (+10,4%), ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 56,8%. Την μεγαλύτερη άνοδο σημείωσε η Ολλανδία (+110,4%), η Ισπανία (+100,3%) και η Γαλλία (+76,7%).

Παρά την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων από 0,9% σε 7,4% σε μόλις ένα χρόνο, το ντίζελ παραμένει το καύσιμο που επιλέγουν οι επαγγελματίες σε όλη την Ευρώπη, για δύο βασικούς λόγους:
Πρώτον, γιατί είναι οικονομικό στις μετακινήσεις και δεύτερον, έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Στα πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά αυτοκίνητα προτιμώνται οι κινητήρες ντίζελ «εν σειρά». Οι κινητήρες ντίζελ με διάταξη V προτιμούνται για μεγαλύτερα οχήματα. Ο V6 προτιμάται για LCV με βαρύτερο ωφέλιμο φορτίο και ο V8 για LCV βαρέως τύπου, παρέχοντας περισσότερη ισχύ και ροπή αλλά με αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

Ο υπερσυμπιεστής που τοποθετείται στον κινητήρα ντίζελ αυξάνει την απόδοση και την απόδοση ροπής, παρέχοντας περισσότερο αέρα για καύση. Σε σύγκριση με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ένας κινητήρας ντίζελ με υπερσυμπιεστή προσφέρει λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερες εκπομπές ρύπων.

  • Οι κινητήρες ντίζελ Common Rail Direct Injection (CRDI) συγκαταλέγονται στις πιο πρόσφατες τεχνολογίες στους κινητήρες ντίζελ, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση ενώ είναι φιλικοί προς το περιβάλλον.

Μπορεί να έχουν πολλά πλεονεκτήματα οι κινητήρες ντίζελ αλλά δεν εξαιρούνται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Το πιο πρόσφατο πρότυπο εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των LCV, είναι το Euro 6, το οποίο εκδόθηκε το 2014 και επεκτάθηκε το 2015. Το Euro 6 ακολουθήθηκε από το Euro 6d και το Euro 6d-TEMP που συνδέονται με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων οδήγησης. Καθώς τα πρότυπα είναι ήδη πολύ περίπλοκα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να εισαγάγει το Euro7 το 2025, αναμένοντας τελικά λιγότερες εκπομπές για τα LCV.

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά άρθρα

ΚΟΣΜΟΣ

Η κυβέρνηση του Προέδρου της Αργεντινής, Χαβιέρ Μιλέι , ανέστειλε προσωρινά τις ιστοσελίδες και τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα των δημοσίων μέσων ενημέρωσης της...

ΚΟΣΜΟΣ

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Βρετανίας, αναφέρθηκε με δήλωση του στην ΕΡΤ, στις εξελίξεις στο παλαιστινιακό ζήτημα. Όπως ανέφερε: «Η μακροχρόνια θέση μας είναι...

ΚΟΣΜΟΣ

Ρωσική επίθεση στην πόλη Τσουχούιβ στην περιοχή του Χαρκόβου, στη βορειοανατολική Ουκρανία, είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν τουλάχιστον επτά άνθρωποι σήμερα το πρωί, δήλωσε...

ΚΟΣΜΟΣ

Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να είναι ένα από τα πιο θερμά των τελευταίων ετών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα προγνωστικά δεδομένα του Ευρωπαϊκού Κέντρου...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr